Etusivu » Asiakastuki » Maksuehdot

Maksu- ja toimitusehdot

Yleiset ehdot

 

Voimassa 10.2.2016 alkaen

Verkkokaupan asiakaspalvelu:

Puhelimitse: 06-231 4056 tai 040-771 3427

Sähköposti: myynti@tuppukaluste.fi

Postiosoite: Jukola 26, 61800 KAUHAJOKI

 

Verkkokauppaa ylläpitää Tuppu-Kaluste Ky (0570315-1). Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan Tuppu-Kalusteen ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Sopimusehtoihin ja niiden noudattamiseen sovelletaan Suomen lakia.

Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin. Verkkokaupassa olevien tuotteiden hinnat koskevat ainoastaan niitä tilauksia, jotka on tehty verkkokaupan kautta.

1.     Tilaaminen / Sopimuksen tekeminen

1.1   Tilaaminen tapahtuu tuppukaluste.fi verkkokaupassa tai joissain tapauksissa puhelimen tai sähköpostin välityksellä.

1.2   Tuppu-Kaluste Ky myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja huoltajan suostumuksella myös alle 18-vuotiaalle. Tilausta tehdessään asiakas on velvollinen luovuttamaan täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät ainakin: nimen, osoitteen, puhelinnumeron sekä toimivan sähköpostiosoitteen. Ostoskorissa ovat valmiiksi näkyvillä tilattavaksi halutut tuotteet ja hinnat, maininta maksutavasta ja kotiinkuljetuksesta.

1.3   Asiakkaan lähetettyä tilauksen on tehty sopimus sitova. Tilauksen lähettäminen katsotaan sitovaksi sopimukseksi molemminpuolisesti, eikä sitä kumpikaan osapuoli voi yksipuolisesti muuttaa. Molemmat osapuolet ovat sitoutuneet noudattamaan sopimushetkellä voimassa olleita tilaus- ja sopimusehtoja kaikilta osin. Tilauksen tehtyään asiakkaan on katsottu hyväksyneen tilaus- ja sopimusehdot, tuotteen ominaisuudet, voimassa olleet tarjoukset ja toimitusajat sekä ymmärtäneen informaatiokuvakkeiden sisällön, esimerkiksi sen, että tuotteen väri voi luonnossa poiketa verkkokaupan sivuilla esitellyistä värimalleista.

1.4   Tuppu-Kaluste on sitoutunut toimittamaan sopimuksen mukaisen tuotteen voimassa olleiden hintojen, ominaisuuksien ja tilausehtojen mukaisesti. Tuppu-Kaluste on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viipymättä, jos tuotteen ominaisuudet tai toimitusajat ovat muuttuneet sivustolla sopimushetkellä ilmoitetusta poikkeaviksi. Tällöin asiakkaalla on myös oikeus tuotteen vaihtamiseen tai tilauksen perumiseen. Asiakkaan on kuitenkin asetettava kohtuullinen lisäaika kauppiaalle tavaran toimittamiseen ennen kaupan purkua.

1.5   Kampanjakoodit ja lahjakorttien koodit tulee syöttää tilauksen yhteydessä ”Ostoskorin” kampanjakoodit –kohtaan. Kampanjakoodit ja lahjakortit ovat kertakäyttöisiä, eikä niistä anneta rahaa takaisin, eikä niitä voi muuttaa rahaksi.

1.6   Jokaisesta tilauksesta toimitetaan sähköpostiin tilausvahvistus. Tämä edellyttää sitä, että asiakas on ilmoittanut oikean ja toimivan sähköpostiosoitteen. Tilausvahvistuksesta käy ilmi tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.
1.7 Tuppu-Kaluste toimittaa tavaroita näiden ehtojen mukaisesti ympäri Suomen, pois lukien Ahvenanmaa, jonne toimituksia ei kyetä tekemään.

 

2.     Maksuehdot

2.1   Asiakas maksaa tuotteet ja niiden toimituskulut tilauksen yhteydessä. Useampia tuotteita ostettaessa asiakas maksaa vain yhdet toimituskulut. Katso kohta 3.3. Verkkokaupassa voidaan maksaa Paytrailin maksupalvelun kautta (entinen Suomen verkkomaksut) tai joustoraha-laskulla tai – osamaksulla. Paytrailissa maksuvälineinä käyvät Visa, Visa electron, Mastercard ja pankkien verkkopankki tunnukset, tällöin maksaminen tapahtuu Paytrail Oy:n sivuston kautta. Verkkopankissa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Tapiola, Ålandsbanken, Säästöpankki, POP, Aktia, Handelsbanken, S-pankki sekä luottokortit.

2.2   Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Tällöin Tuppu-Kaluste Ky toimii ainoastaan tuotteiden ja palvelujen markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

 

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

Puhelin: 0207 181830

 

2.3   Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

3.     Hinnat

3.1   Tuotteiden hinnat ovat voimassa aina siitä päivästä lukien, kun ne ovat julkaistu tuppukaluste.fi internet-sivustoilla.

3.2   Hinnat sisältävät aina arvonlisäveron 24 %.

3.3   Tuotteiden hinnat eivät sisällä kuljetusta. Kuljetuksen hinta näkyy jokaisen tuotteen kohdalla. Tilattaessa useita tuotteita toimituskulut määräytyvät korkeimman toimituskulun mukaan. Esimerkiksi jos asiakas tilaa vuodesohvan jonka toimituskulut ovat 49 € ja lipaston, jonka toimituskulut postitse 10 €, maksaa asiakas toimituskuluja vuodesohvan kulujen mukaan, eli 49 €.

3.4   Tuotteiden hinnat ovat muuttuvia tarjousten, kampanjoiden ynnä muiden niihin vaikuttavien asioiden johdosta. Jokainen tilaus käsitellään tilauksen tekemisen ajankohtana voimassa olleiden hintojen, toimitusaikojen ja tuotteiden ominaisuuksien ja sopimusehtojen mukaisesti.

3.5   Verkkokaupan tarjoukset ja hinnat koskevat ainoastaan verkkokaupan kautta tehtyjä tilauksia.

4.     Toimitus ja kuljetus

4.1   Tuppu-Kaluste on sitoutunut toimittamaan tuotteet asiakkaalle mainittujen toimitusaikojen puitteissa. Tuppu-Kaluste ei vastaa sellaisista viivästyksistä, joihin Tuppu-Kaluste ei ole osallinen eikä itse pysty vaikuttamaan, kuten maahantuojan tai tehtaan tuotannollisista tai muista ongelmista.

4.2   Tuppu-Kaluste on velvollinen ilmoittamaan tuotteen saatavuuteen, toimitusaikoihin tai tuotteen laatuun ja ominaisuuksiin liittyvistä muutoksista asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viivytyksettä. Viivästyksen tapahtuessa asiakas on velvollinen myöntämään Tuppu-Kalusteelle kohtuullisen lisäajan toimittaa tuote.

4.3   Tuppu-Kaluste toimittaa tuotteet kuljetusliikkeen tai postin kautta paketin koon ja asiakkaan valinnan mukaan. Pienet paketit toimitetaan postin kautta ja asiakas voi noutaa paketin postista ilmoituksen saapumisesta saatuaan. Kuljetusliike toimittaa tuotteet toimitusajan sisällä asiakkaalle. Ennen tuotteen toimittamista kuljetusliike ottaa yhteyttä asiakkaaseen. Jos asiakas valitsee kotiinkuljetuksen, tuotteet toimitetaan ensimmäiselle ulko-ovelle, jos paikkaan on pääsy kuorma-autolla. Joissain tapauksissa tuotteet joudutaan jättämään kauemmas, jos ulko-ovelle ei ole pääsyä kuorma-autolla. Huom! Tuotteita ei toimiteta Ahvenanmaalle (katso kohta 1.7)

4.4   Tavaroiden kotiinkuljetus ei sisällä rahaliikennettä.

4.5   Kuluttajakaupan mukaisesti Tuppu-Kaluste on vastuussa tuotteesta jos se häviää tai rikkoutuu asiakkaalle toimitettaessa. Tuotteen vahingoittuessa tai hävitessä Tuppu-Kalusteelle palauttamisen yhteydessä on tuotteesta vastuussa asiakas tai kuljetuksesta vastuussa ollut kuljetusliike.

4.6   Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan toimitusosoitteen tarkasti. Tuppu-Kaluste ei vastaa minkäänlaisista seuraamuksista eikä kuluista, jos asiakas on ilmoittanut osoitetietonsa virheellisesti tai ei ole ilmoittanut muuttunutta toimitusosoitetta ajoissa tai ollenkaan. Siinä vaiheessa, kun kuljetuksen hoitava kuljetusliike on ottanut tuotteen kuljetettavakseen, ei osoitetietoja voi enää muuttaa.

4.7   Asiakkaan ostaessa useamman kuin yhden tuotteen kerralla, tuotteet saattavat saapua erikseen toimitettuina. Tuotteiden vastuu- ja toimitusperiaatteissa toimitaan kohtien 4.1. -4.6. mukaisesti.

4.8   Kuljetuksen aikana aiheutuu joskus pakkausten repeämisiä tai kolhiintumisia. Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulisi tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on huomattava ulkoinen vahinko, on kuljettajan läsnä ollessa tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vauriota kyseiseen kohtaan. Vahingosta tulee mainita rahtikirjaan vahingon havaitsemisen yhteydessä. Tuotteen vauriosta on ilmoitettava välittömästi Tuppu-Kalusteen asiakaspalveluun mieluiten sähköpostitse. Ilmoittamisen nopeudesta riippuu se, miten nopeasti asiakas saa korvaavan tuotteen tai tuotteen osan vaurioituneen tilalle. Vaurioituneista osista on kuitenkin ilmoitettava ennen tuotteen kasaamista!

4.9   Mikäli asiakas on jo vastaanottanut tuotteen ja huomaa siinä edellä mainitun vahingon on asiakkaan viipymättä ilmoitettava asiasta Tuppu-Kalusteen asiakaspalveluun. Epäselvissä tapauksissa jos asiakas ei edellä mainittua vahinkoa ole peruutusajan sisällä ilmoittanut, saattaa vahinko koitua asiakkaan tappioksi.

5.     Henkilötiedot

5.1   Kirjattujen tilausten yhteydessä saadut asiakastiedot tallennetaan ainoastaan Tuppukaluste.fi asiakasrekisteriä varten. Rekisteri on salainen ja vain Tuppukaluste.fi asiakaspalvelukäytössä.

5.2   Tuppu-Kaluste ei saa luovuttaa asiakastietoja eteenpäin ilman asiakkaan suostumusta. Asiakkaalla on oikeus pyytää Tuppu-Kalustetta poistamaan rekisteristä henkilö- ja yhteystietonsa ilman erillistä syytä.

6.     Palautusoikeus

6.1   Asiakkaalla on 14 päivän mahdollisuus tutustua tuotteeseen. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Palautusoikeus ei koske erikoistuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotestandardeista. Tällaisia tuotteita voivat olla esim. mittojen mukaan tehdyt tuotteet tai erikoiskorkeat sängyt.

6.2   Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan.

6.3   Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana. Tuotetta ei saa siis esimerkiksi koota tai petauspatjojen, patjojen, runkopatjojen, tyynyjen, petauspatjansuojien, hygieniasuojien tai peittojen paketteja avata hygieniasyistä. Mikäli edellä mainittujen tuotteiden muovipakkaus on avattu, katsotaan tuote käyttöönotetuksi. Tuote täytyy olla palautettavissa myyntikuntoisena ja alkuperäisessä pakkauksessaan.

6.4   Matot on palautettava alkuperäisissä pakkauksissa. Mikäli näin ei pysty tekemään, tuote lasketaan käyttöön otetuksi.

6.5   Ennen tavaran palauttamista tulee ottaa yhteys Tuppukaluste.fi asiakaspalveluun puhelimitse    06-231 4056 tai sähköpostitse osoitteeseen myynti@tuppukaluste.fi. Asiakaspalvelu antaa ohjeet tuotteen hyväksyttyyn palauttamiseen.

7.     Tuotteen palauttaminen

7.1   Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen, hänen tulee olla yhteydessä Tuppukaluste.fi asiakaspalveluun. Katso kohta 6.5. Asiakkaalle lähetetään sähköpostitse palautusohjeet, joissa kerrotaan yksityiskohtaiset ohjeet tuotteen pakkaamisesta, pakkaukseen liitettävistä tiedoista ja tuotteen lähettämisestä.

7.2   Asiakkaan tulee liittää pakkaukseen yhteystiedot, tilinumero ja pankkiyhteys, tilausnumero ja muut tiedot jos niistä on mainittu sähköpostitse lähetetyssä palautusohjeessa, ja tuotteeseen tulee liittää kopio ennakkolaskun maksukuitista/tulosteesta.

7.3   Palautustapauksissa asiakas on velvollinen kuljettamaan tuotteen lähimpään kuljetusliikkeen toimipaikkaan palautuskuljetusta varten. Poikkeuksena ovat suurikokoiset ja vaikeasti kuljetettavat tuotteet, jotka kuljetusliikkeet noutavat asiakkaan luota. Asiakasta informoidaan aina kyseessä olevan tuotteen käytännöstä henkilökohtaisesti. Palautuskuluista kerrotaan kohdassa 7.5.

7.4   Tuotteen kokonaissumma palautetaan asiakkaan tilille 30 päivän kuluessa tuotteen palauttamisesta, jos tuote on käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseensa. Käyttöönotosta kerrotaan kohdassa 6.3. ja 6.4

7.5   Palautuksesta syntyvistä kuljetuskuluista vastaa aina asiakas. Suurikokoiset tuotteet vaativat kuljetusliikkeen noudon, kun taas pienemmät paketit voi palauttaa postipakettina.

7.6    Huomioittehan, että vaikka tuotetta ostettaessa asiakkaalta ei olisi veloitettu toimituskuluja, palauttamisesta syntyy silti toimituskulut.

7.7   Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan Tuppukaluste.fi:lle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja kuljetuksesta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainitulla erotuksella. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.

8.     Takuu

8.1   Asiakkaan tulee säilyttää Tuppu-Kalusteen lähettämä tilausvahvistus ja lähete tuotteen tilaamisesta takuuehdon täyttämiseksi.

8.2   Tuppu-Kaluste antaa kaikille tuotteille vähintään kuluttajansuojalain mukaisen puolen vuoden eli kuuden kuukauden takuun tuotteen vastaanottamispäivästä lukien.

8.3   Pidemmistä takuuajoista mainitaan kunkin pidemmän takuun omaavan tuotteen kohdalla erikseen. Tavarantoimittajat vastaavat tuotteidensa laadusta takuuaikana.

9.     Reklamaatiot

9.1   Tuppu-Kaluste vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Kuljetuksesta johtuneista paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on ilmoitettava välittömästi asiakaspalveluun kohtien 4.8. ja 4.9. mukaisesti, mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vauriota.

9.2   Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee virhe tai vaurio, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin Tuppu-Kaluste vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen viasta Tuppu-Kalusteen asiakaspalveluun välittömästi sen havaittuaan. Tuppu-Kaluste neuvoo asiakasta jatkotoimenpiteistä henkilökohtaisesti

9.3   Tuppu-Kaluste ei vastaa
1) Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneista vaurioista
2) Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä tapauksissa.
3) Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi patjan tai sohvan istuimen normaalista muotoutumisesta käytön aikana tai tuotteen lakkapinnan himmenemisestä käytön takia.
4) Normaalista puulaadun käyttäytymisestä esimerkiksi Acazia sarjan kalusteissa. Tällaisten tuotteiden reklamaatiot käsitellään aina tapauskohtaisesti.

 

10.Muut ehdot ja vastuut

10.1 Tuppu-Kaluste ei vastaa asiakkaan tekemistä mittausvirheistä, jolloin esimerkiksi kulmadivaanin osat eivät mahdu ulko-ovesta sisälle tai pitkät tuotteet eivät mahdu kääntymään eteisen kulmista. Tuppu-Kaluste ei vastaa myöskään edellä mainitusta johtuneista tilanteista, jolloin tuotetta on jouduttu säilyttämään sellaisessa tilassa, esimerkiksi ulkoilmassa, että tuotteesta on saattanut esimerkiksi kastumisen takia tulla myyntikelvoton, vaikka olisikin alkuperäisessä pakkauksessaan. Tällaisissa tapauksissa emme hyväksy tuotteen palauttamista, vaan lähetämme tuotteen takaisin asiakkaan kustannuksella.

10.2  Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.

 

TIetosuoja- ja rekisteriseloste

 

Henkilötietolaki (523/99) 10 § Laatimispvm: 10.2.2016

 

1. Rekisterin pitäjä
Tuppu-Kaluste Ky
Jukola 26
61800 KAUHAJOKI
Y-tunnus: 0570315-1

 

2. Rekisteriasioista vastaava henkilö ja/tai yhteyshenkilö
Henna Ylinen

 

3. Rekisterin nimi
Tuppu-Kaluste Ky:n verkkokaupan asiakasrekisteri

 

4. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus (rekisterin käyttötarkoitus)
Verkkokaupan tilausten toimittaminen ja kanta-asiakasrekisterin ylläpitäminen.

 

5. Rekisterin tietosisältö
Henkilön nimi, kotipaikkakunta, sähköpostiosoite, käyttäjätunnus, tilaushistoria

 

7. Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle
Tietoja ei luovuteta Tuppu-Kaluste Ky:n ulkopuolelle.

 

8. Rekisterin suojauksen periaatteet
Rekisteristä ei ole olemassa manuaalista aineistoa. Tiedot sijaitsevat Semio Webio Oy:n hallinnoimilla palvelimilla.

RAHOITA OSTOKSESI

Joustoa maksamiseen

Voit täyttää hakemuksen liikkeessämme

YHTEISTYÖSSÄ

Tallenna

Sulje sivuvalikko
KÄYTTÄJÄTUNNUS
SALASANA

Kirjautuminen

Kirjaudu sisään antamalla
tunnuksesi ja salasanasi.

› Uusi asiakas? Rekisteröidy tästä.
› Unohtuiko salasana?